info@anjaschoots.nl

About/over

My experience originates from commercial business. Before I became a high school teacher, I gave workshops regarding personal skills for trainers and coaches.
During my time educating adults I have come to realize that guidance in discovering one’s talents at a young age could be very beneficial for confidence and creativity at a later age.
After several years of experience in primary school and a primary school for special educational needs, I now work as a teacher of Dutch and educational project manager in secondary education.

Currently I’m conducting research on student agency in secondary schools and how the learning environment can stimulate its growth. I aim for a working method in which both students and teachers participate in research in order to create a Professional Learning Community (PLC) which nutures agentic learning.

Mijn wortels liggen in het bedrijfsleven waar ik als trainer/coach workshops persoonlijke vaardigheden heb gegeven en diverse afdelingen en organisaties heb begeleid in het ontwikkelen naar een lerende organisatie. In die periode groeide het idee dat het goed zou zijn als mensen van jongs af aan hun talenten leren kennen, zodat zij met meer creativiteit en zelfvertrouwen in de maatschappij kunnen staan.
Na geruime tijd gewerkt te hebben in het basisonderwijs en speciaal basisonderwijs, werk ik inmiddels in het voortgezet onderwijs als docent Nederlands en onderwijskundig projectleider.

Op dit moment doe ik onderzoek naar agency van leerlingen in het voortgezet onderwijs en hoe de leeromgeving de groei hiervan kan stimuleren. In dit onderzoek betrek ik zowel leerlingen als docenten waardoor er een Professionele LeerGemeenschap (PLG) ontstaat die agency stimuleert.

Anja Schoots-Snijder
MEd Educational NeedsMEd Learning and Innovation
PhD candidate (student agency in secondary schools)

Onderwijskundig projectleider
Sectievoorzitter Nederlands
Docent Nederlands