Ga naar inhoud

Research & Innovation

in secondary education

Menu

  • Home
  • About/over
  • Research student agency
  • Ownership
    • Formatieve cyclus
    • Progressiegericht coachen
    • Vaardighedenscan
  • Publicaties
  • Previous research
  • Published blogs
    • Blogs 1
      • Van potentie naar realisatie
      • Naar het hart van schrijfonderwijs
      • Saamhorigheid: de kerstgedachte het hele jaar door
      • Onderzoekend leren
      • Mogen zijn wie je bent
      • Inclusief onderwijs: ADHD en autisme
      • Inclusief onderwijs: deel 2
      • Recht op gelijke kansen, ook voor hoogbegaafden!
    • Blogs 2
      • De zeven principes van leren, dr. Susan Ambrose
      • C’est le ton qui fait la musique
      • De Haarlemmerolie van het onderwijs: muziek
      • Inductie maakt taalvaardiger
      • Hoogbegaafd
      • Breinwerking
      • Dyslexie
    • Blogs 3
      • Houd onderwijskundige visie centraal, juist in Coronatijd
      • Niet terug naar af!
      • Nederlandse leerling wel degelijk gemotiveerd
      • Ongemotiveerd, of is er meer aan de hand?
      • Intrinsieke motivatie
      • Coachende docent
      • Verbinding
      • Depolarisatie
  • Submit to newsletter
  • Contact
    • Privacy policy

Van potentie naar realisatie

Onlangs zei iemand tegen me ‘We lijden aan het rode-pen-syndroom, we kijken naar wat niet goed is, in plaats van te kijken naar het goede.’. Op basisschool de Talenten deden we dat anders. Om talenten te stimuleren, keken we naar

Anja Schoots 2 januari 20212 januari 2021 Geen categorie Geen reacties Verder lezen

Houd onderwijskundige visie centraal, juist in Coronatijd

Houd onderwijskundige visie centraal, juist in Coronatijd

            Lees meer

Anja Schoots 10 juni 202018 juli 2020 Geen categorie Verder lezen

Niet terug naar af!

Niet terug naar af!

Na 1 juni gaat het VO deels weer open, met kleinere groepen en 1,5 meter afstand. Het ziet ernaar uit dat dit ook na de zomervakantie het geval zal zijn. Veel scholen denken al na over hoe ze dit voor

Anja Schoots 16 mei 202016 mei 2020 Geen categorie Geen reacties Verder lezen

Nederlandse leerling wel degelijk gemotiveerd

Nederlandse leerling wel degelijk gemotiveerd

Onlangs ben ik geïnterviewd over mijn stelling dat de Nederlandse jongere wel degelijk gemotiveerd is. Klik hier om het volledige artikel te lezen.

Anja Schoots 18 januari 202018 juli 2020 Geen categorie Geen reacties Verder lezen
  • « Vorige

Recente blogs

  • Van potentie naar realisatie
  • Houd onderwijskundige visie centraal, juist in Coronatijd
  • Niet terug naar af!
  • Nederlandse leerling wel degelijk gemotiveerd
  • Ongemotiveerd, of is er meer aan de hand?
Copyright © 2021 Research & Innovation. Alle rechten voorbehouden. Thema Spacious door ThemeGrill. Aangedreven door: WordPress.